מאמרים

הלוואה עסקית לעומת גיוס אשראי: למי מתאים מה ומתי?

הלוואה עסקית לעומת גיוס אשראי: למי מתאים מה ומתי?

סוגיה נפוצה המעסיקה בעלי עסקים רבים היא ההחלטה האם לקחת הלוואה או ליטול אשראי עסקי? כדי להכריע בהחלטה החשובה, הנה כמה השגות מעניינות על ההבדלים והמאפיינים של השניים.  

 

ההבדל העקרוני בין הלוואה לנטילת אשראי

לפני הכל, חשוב לציין שגם גיוס אשראי הינו סוג של הלוואה, לא מבחינת ההגדרה כמובן, אלא מבחינה מעשית. הגדלת מסגרת האשראי או לקיחת אשראי ממקור כלשהו, מאפשרת לעסקים למשוך או להשתמש בכסף שאיננו תמיד נמצא זמין בחשבון העסק, בהתאם למסגרת האשראי. עם זאת, ההבדל העקרוני בין השתיים הוא אופן לקיחת ההלוואה, ונסביר.

הלוואה לעסקים היא מעין לווית כסף בסכום ידוע מראש ובבאת אחת. לעומת זאת, אשראי לעסקים הוא מסגרת של כסף בו יכול העסק להשתמש, אולם הסכום בו ישתמש העסק איננו קבוע, אלא מוגבל בתקרה מסוימת.

 

מהם היתרונות והחסרונות של הלוואה לעומת אשראי לעסקים?

היות ולכל עסק מאפיינים וצרכים משלו, קשה להגדיר מהו יתרון עבור עסק אחד, או חסרון עבור עסק אחר. במקרה של הלוואות למשל, הביטחונות עשויים להיות קטנים יותר, אולם ההחזרים התקופתיים יהיו קבועים ומובנים מראש. לעומת זאת, במקרה של גיוס אשראי ההחזרים יותר גמישים כאמור, אולם הריביות עלולות להיות גבוהות מאוד במקרה של חריגה מן המסגרת.

 

ועוד כמה מילים על הגמישות בהחזר האשראי

עסקים רבים כיום, זקוקים למקורות הון חיצוניים לא רק כדי לפתור בעיות נקודתיות בעסק, לרבות סתימת חורים למיניהם בהתנהלות הכלכלית השוטפת, אלא כדי להגדיל את פעילות העסק על ידי גיוס לקוחות חדשים, השקעה בפרסום ושיווק, הגדלת תחום עיסוק מסוים ורווחי, ועוד. במקרים כאלה, בעלי עסקים לא יכולים תמיד לצפות במדויק איזה סכום יצטרכו ומתי, ולכן, עבור עסקים שכאלה, נמליץ לפנות לפתרון גיוס אשראי ולא ללקיחת הלוואה עסקית שתחייב אותם להסדר קבוע וקשיח.

 

בשורה התחתונה: הכינו תכנית עסקית וגשו לייעוץ

תכנית עסקית מפורטת הינה המפתח לפעילות נבונה והימנעות מסיכונים מיותרים. אולם אחרי שבניתם את התכנית העסקית, חשוב לגשת לחברה המתמחה בפתרונות גיוס אשראי, כדי לקבל מידע מקיף על כל האפשרויות העומדות בפניכם ולבחור מתוכן את המתאימה ביותר.

 

בחברת OPEN, נשמח להגיש לכם מידע רלוונטי ומקצועי אודות פתרונות גיוס האשראי הזמינים עבורכם ולחסוך לכם משאבי זמן וכסף יקרים! פנו אלינו או השאירו פרטים.