מאמרים

אשראי בנקאי מול אשראי חוץ בנקאי: כיצד להכריע?

למרות שגיוס אשראי ופתרונות מימון הם כבר מזמן לא בגדר מותרות, עדיין בעלי עסקים רבים אינם מיומנים מספיק בבחירת מוצר האשראי המתאים להם ביותר מבין האפיקים הבנקאיים לעומת החוץ בנקאיים.

 

בישראל, קיימים שני אפיקי גיוס אשראי עיקריים לעסקים: אשראי בנקאי מול אשראי חוץ בנקאי. שניהם זמינים יחסית ושניהם מציעים מסגרות מגוונות עבור עסקים קטנים כגדולים. עם זאת, חשוב להבין שקיימים כמה הבדלים עיקריים בין שני האפיקים הללו, הבדלים בעלי משמעות רבה עבור שרידותו של העסק לאורך זמן.

 

ההבדלים העיקריים בין אשראי בנקאי לחוץ בנקאי

  • גמישות המסלול – בנקים, כמו שרק בנקים יודעים להיות, הם "מקובעים" מבחינת המחויבות שלהם למסלולים מסוימים בלבד. המשמעות של העניין היא גמישות מוגבלת במוצרי האשראי. לעומת זאת, מקורות חוץ בנקאיים מחויבים פחות למסלולים קבועים ולכן יוכלו להציע לכם תכניות גמישות ומהירות יותר.
  • ביטחונות לעומת החזרים – בנקים לרוב, עלולים לדרוש מבעלי העסקים בטחונות גבוהים יותר, לעומת ההחזר. לעומת זאת, מסגרות חוץ בנקאיות עשויות להעניק לכם אשראי עם ביטחון יחסית נמוך, אולם קחו בחשבון שהדבר יבוא לידי ביטוי בהחזרים.
  • קיבעון הוא לא דווקא חיסרון – בהקשר של חוסר הגמישות של הבנקים, חשוב לציין גם את הצד השני של המשוואה: כל מסלול שבנק יציע לכם בד"כ כלל נבחן היטב ונבחר גם על ידי כמה וכמה עסקים, דבר שמעלה את אמינותו של המסלול.
  • מהירות – אם הנכם זקוקים לאשראי מידי, פתרונות חוץ-בנקאיים יהיו בד"כ הבחירה העדיפה. בנקים נוטים לעבוד לאט יותר במקרים רבים, אולי בגלל הצורך באישורים רבים ושאר ענייני בירוקרטיה.

 

לא בטוחים באיזה מסלול לבחור?

בסופו של דבר, גם כאשר בעלי עסקים מקפידים לעשות השוואה מושכלת בין מקורות שונים, עדיין הם יתקשו להחליט לגבי המסלול העדיף להם, ובצדק. מציאת פתרון גיוס אשראי הולם למאפייני העסק הפרטי, דורש ידע רחב והיכרות עמוקה עם מקורות ההון האפשריים. לכן, מומלץ לפנות לחברה מקצועית המתעסקת עם פתרונות גיוס אשראי לעסקים, בעיקר לשם חיסכון בזמן ובמשאבים יקרים.

 

חברת OPEN עומדת לרשותכם עם מגוון פתרונות גיוס אשראי יצירתיות, הוגנות בטוחות עבור העסק שלכם! פנו אלינו לקבלת ייעוץ דיסקרטי וחיוני לעסק!